Lāčplēša kvartāla izveidē investēs gandrīz 50 miljonus eiro

Investīciju un attīstības kompānija Estmak Capital investēs gandrīz 50 miljonus eiro jauna Rīgas “zaļā” projekta – Lāčplēša ielas dzīvojamā un biznesa kvartāla izbūvē.

Tā izbūve tiks uzsākta 2024. gadā, un to pilnībā plānots pabeigt 7-10 gadu laikā.

Lāčplēša kvartāla kopējā platība ir gandrīz 60 000 kvadrātmetru. Tajā tiks uzbūvēti 600 jauni dzīvokļi, kā arī komperctelpas 14 000 kvadrātmetru platībā, tostarp biroji, kafejnīcas, veikali, saloni u. c. Īpašu uzmanību plānots veltīt apzaļumošanai, saglabājot gan vēsturiskos kokus, gan stādot jaunus kokus, mūžzaļus krūmus un ierīkojot puķu dobes.

Pērn jaunā kvartāla projekts tika nominēts Latvijas nozīmīgāko nekustamo īpašumu projektu visambiciozāko nākotnes plānu kategorijā (BRELF Awards).

“Jaunais Lāčplēša kvartāls būs daļēji līdzīgs Tallinas Rotermana kvartālam, un tam ir visas iespējas kļūt par Rīgas jauno pievilkšanas centru. Kvartālam ir liels potenciāls. To veicina gan atrašanās vieta, gan daudzfunkcionālā publiskā ārtelpa – uz cilvēkiem orientētā aleja un laukums, kurā organizēt publiskus un kopienas pasākumus,” stāsta Estmak Capital mārketinga un komunikācijas vadītāja Marianna Elksniņa-Valda (Marianna Elksnin-Vald).

Lāčplēša kvartāls atrodas Rīgas vecpilsētas tuvumā, un ir skaidrs, ka UNESCO pasaules mantojuma aizsargātā vēsturiskā centra aizsargjoslā jaunas līdzīgas dzīvojamās telpas vairāk neradīsies. Jaunā Lāčplēša kvartāla projektu ir izstrādājuši arhitektu biroji DIAL arhitekti (Latvija) un Archunion (Ukraina).

Kvartāls atrodas agrākajā rūpnieciskajā rajonā, un tāpēc tajā saglabāts arī vēsturiskais industriālais mantojums un stils. Piemēram, kā viens no kvartāla centrālajiem elementiem ir saglabāts 19. gadsimta skurstenis, kas turpmāk pildīs laukuma orientiera lomu. Seno industriālo stilu ļauj izjust arī ēkas un fasādēs, kurās izmantota vēsturisko ķieģeļu imitācija ar stilistiski atbilstošu krāsu paleti.

Kvartāla galvenais kustības ceļš tiks būvēts, orientējoties uz cilvēku, nevis automašīnām. Idejas pamatā ir Nīderlandes 1970. gadu “Woonerf” (dzīvojamās ielas) koncepcija, kuras centrā ir dzīva un cilvēkam draudzīga pilsētas telpa. Pagalmos un ielās automobiļi gan ir atļauti, bet galvenais uzsvars tomēr ir uz gājējiem un velosipēdistiem.

Pilno rakstu lasi šeit

Foto avots: Db.lv (Publicitātes foto)